piątek, 18 listopada 2011

Trochę o grze Wiedźmin 2

Druga część sagi RPG o przygodach Wiedźmina Geralta z Rivii oferuje wciągający, dojrzały scenariusz wyznaczający nowe standardy nieliniowej, skłaniającej do myślenia narracji. Oprócz epickiej historii gra zawiera także oryginalny, brutalny system walki, w unikalny sposób łączący elementy taktyczne z dynamiczną akcją.
Nowy usprawniony engine gry, odpowiedzialny za generowanie pięknej grafiki i zaawansowanej mechaniki rozgrywki, przenosi grającego do najbardziej wiarygodnego i tętniącego życiem świata jaki kiedykolwiek stworzono w grze RPG. Porywająca historia, dynamiczna walka, przepiękna grafika i wszystkie pozostałe elementy, które uczyniły z pierwszego Wiedźmina tak wspaniałą grę, teraz powracają w znacznie lepszym, bardziej zaawansowanym wydaniu.
Wciel się w rolę Geralta, zawodowego zabójcy potworów, który wplątał się w świat politycznych intryg królestwa Temerii, pomagając zdusić powstanie wzniecone przez Zakon Płonącej Róży, ratując przy tym życie króla i chroniąc go przed tajemniczymi zamachowcami. W drugiej części sagi, Geralt pozostaje w centrum wydarzeń. Wyrusz na misję, mającą na celu ujawnienie tożsamości grupy zabójców odpowiedzialnych za morderstwa dokonane na władcach Królestw Północy. Musisz odkryć co łączy ową grupę z wiedźminami i poznać ich prawdziwe zamiary. Śledztwo zaprowadzi Cię wzdłuż rzeki Pontar, aż do rozrywanego konfliktami pogranicza Temerii, Kaedwen i Aedrin, w sam środek walki pomiędzy najpotężniejszymi siłami tego świata.



Cechy produktu:
  • Prawdziwie epicka, emocjonująca przygoda z nieliniową narracją. Od poczynań gracza zależą trzy niezależne wątki fabularne, zawierające alternatywne wersje zdarzeń i prowadzące do różnorodnych zakończeń gry. Niezwykle intensywna i naładowana istotnymi wydarzeniami rozgrywka.
  • Złożona, realistyczna i dojrzała opowieść dotykająca tematyki rzadko poruszanej w innych grach RPG, przedstawiona w formie przystępnej i atrakcyjnej dla współczesnego gracza. Razem z Geraltem rozwikłaj tajemnicę zabójstw władców Królestw Północy, jednocześnie próbując odszukać własną tożsamość. Stopniowo odkrywaj jak potężne siły mają wpływ na nasz los i jaką przypisały nam rolę.
  • Dzięki nowemu silnikowi gry, kwieciste, dojrzałe dialogi, z których słyną książki Andrzeja Sapkowskiego i pierwsza część gry przedstawiono w bardzo "filmowych" scenach przerywnikowych i sekwencjach dialogowych.
  • Nowy, usprawniony system retrospekcji. Tym razem wspomnienia Geralta, ukazujące związek pomiędzy naszymi przeszłymi wyborami i teraźniejszością, wpleciono do gry w płynny i realistyczny sposób.
  • Seks i erotyka przedstawione zostaną w dużo bardziej realistyczny, emocjonujący i dojrzały sposób - dużo bardziej wiarygodnie niż w pierwszym Wiedźminie.
  • Unikalny, głęboki, tętniący życiem świat gry, czerpiący z bestsellerowych powieści Sapkowskiego i odtworzony tak, by stanowić bogate tło dla niesamowitej, wiarygodnej historii.
  • Postacie z krwi i kości, każda ze swoimi własnymi motywacjami i zamiarami. Podczas wędrówek napotkasz zwykłych ludzi, żołnierzy, buntowników, potężnych magów, władców i ich zabójców. Zestaw postaci, które spotkasz różnić się będzie w zależności od podjętych przez Ciebie decyzji, wzajemne stosunki z innymi bohaterami ukształtują dalsze wydarzenia w świecie gry.
  • Zróżnicowane, zapierające dech w piersiach lokacje, stworzone przy pomocy nowego engine'u, tworzą jednolity, w pełni oddany Ci do eksploracji świat!
  • Bogaty, żyjący świat w którym każda postać ma swoje życie i zawód. Twoje działania wpływają na stosunki pomiędzy postaciami i otoczeniem, a także - w przypadku głównego wątku - otwierają lub zamykają możliwości interakcji w świecie gry.
  • Zwiększona swoboda eksploracji zapewni większy realizm i szerszy wachlarz opcji taktycznych. Geralt będzie mógł pokonywać przeszkody, przeskakiwać przez płoty, wspinać się na ściany i skały. 



Inne nowości w Wiedźminie 2:
  • Więcej modeli postaci. Koniec z klonami!
  • Biały Wilk będzie mógł skakać po dachach i nie tylko.
  • Quick Time Events (QTE) wzbogaci nam walkę o atrakcyjność wciskania odpowiednich przycisków, w odpowiednim czasie.
  • Silnik Havok pozwoli wiedźminowi na większą interakcję z otoczeniem.
  • Stop ekranom wczytywania przed wchodzeniem do budynków!

System walki

Nie będzie już podziału na style, ale sekwencje ciosów, bloki, uniki i znaki pozostają. Zwiększona inteligencja przeciwników, zero schematów. Magia i miecz oczywiście dalej będą szły w parze podczas walki. I nowość: przyjaciele, którzy będą wspierać Geralta w starciu z potworami.
"Styl walki Geralta będzie w dużej mierze zależał od tego, w jaki sposób będzie się go rozwijać. Statystyki postaci będą oparte na trzech specjalizacjach: miecza, magii oraz alchemii. Łącząc je w takie, a nie inne konfiguracje, zadecyduje się o tym, kim tytułowy wiedźmin ma zostać." [wiki]

Ekwipunek

Cztery zbroje to zdecydowanie za mało? No problemo, w kontynuacji będzie ich o wiele więcej, w tym podział na rękawice, nagolenniki czy pasy. Każdy z nich będzie można ulepszać, także kowale będą mieli masę roboty.
W pierwszej części mieczy było dokładnie trzydzieści. W Zabójcach Królów ma być ich aż dziesięć razy więcej. Ich "kompozytowa budowa" pozwoli na stworzenie dowolnego rodzaju ostrza.
Artykuł pochodzi ze strony www.witchersite.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz